ေတြးစရာေလးေတြ

တစ္ခါတစ္ခါလည္းဗ်ာ ဟိုေတြး ဒီေတြးေတြးမိတဲ့ ဟာေတြ စဥ္းစားရင္းနဲ႔ေပါ့ေလ ဟုတ္တာေတြေရာ မဟုတ္ တဟုတ္ ေတြေရာ ဘေလာက္ေပၚမွာ ေရးမိတက္ သဗ် ။ ဒီေတာ့လည္း လြန္တာရွိရင္လည္း ေတာင္းပန္တယ္ဗ်ာ ဒီေန႔လည္း စဥ္းစားမိတာေလး နဲနဲေတာ့ေရးလိုက္ဦးမယ္.........

က်ေနာ္တို႔ဆီမွာေပါ့ျမန္မာစာ စာေမးပြဲေတြမွာ ေျဖရတဲ့ဟာ စာစီစာကံုးဆိုပါေတာ့ ဒီမွာက စစ္ရင္ ဘယ္လိုစစ္သလဲလို႔ဆိုေတာ့ လက္ေရးဘယ္ေလာက္လွရင္ ဘယ္ႏွစ္မွတ္ အေၾကာင္းရာနဲ႕ ဆီေလွ်ာ္တဲ့ ဥပမာေတြ ေပးႏိုင္ရင္ ဘယ္ႏွစ္မွတ္ ၀ါက်ဖြဲ႕ထံုးမွန္ရင္ဘယ္ႏွစ္မွတ္ စသျဖင့္ေပါ့ေလ အမွတ္ေပးၾကတယ္ ဒီေတာ့ ျမန္မာစာ စာစီစာကံုး ေရးသားျခင္းမွာက လက္ေရးလွျပိဳင္ပြဲ၀င္သလိုျဖစ္ေနတယ္ ေပါ့ေလ ။ အဲ ဒီဟ ာ ဗ်ာ အေတာ္ကိုစိတ္ပ်က္ဖို႔ေကာင္းတယ္လို႔ က်ေနာ္ကေတာ့ထင္တာဘဲ.... ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ျမန္မာစာ လက္ေရးလွျခင္းမလွျခင္းက ျမန္မာစာ တက္ျခင္းမတက္ျခင္းနဲ႔ ဘာမွမဆိုင္ဘူးလို႔ထင္တာဘဲ ေနာက္တစ္ခု ကေပါ့ေလ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ဆီေလွ်ာ္တာကိုအကိုးအကားေတြ နဲ႔ ေရးတဲ့ ဟာ တကယ္ေတာ့ သိပ္ျပီးေတာ့ အေရးမၾကီးလွဘူးဗ် ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ့ အဲ ဒါဟာ စာစီစာကံုးေရးတဲ့ သူတစ္ေယာက္ရဲ႔ talent နဲ႔ ေပါ့ ဘာမွ ဆိုင္တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြမဟုတ္ဘူး က်ေနာ္ဗ်ာ စာအုပ္တစ္အုပ္ဖတ္လိုက္ရတယ္ ဆရာေက်ာ္၀င္း ဘာသာျပန္တဲ့ ဟားဗတ္အၾကိဳက္ အက္ေဆးမ်ားဆိုတဲ့ ဟာေပါ့ သူတို႔ဆီကေပါ့ေလ ေက်ာင္းသားေတြေရးတဲ့ စာစီစာကံုးေတြက ဗ်ာ တစ္ကယ့္ကိုတိုတို ေလးေတြဗ် ။ ဒါေပမယ့္ ထိတာေတာ့တစ္ကယ္ထိတယ္ ေနာ္ သူတို႔ ရဲ႔ အမွတ္ေပး စည္းမ်ည္းကိုက ၾကည့္ေလ သတ္ပံုမွားတာေတြ လက္ေရးလွတာ မလွတာေတြက အဓိက ထား ျပီး အမွတ္မေပးပါဘူးတဲ့ အဲဒီလို သတ္ပံုမွားတာေတြသိပ္မ်ားမွ အမွတ္က နဲ နဲဘဲ ေလ်ာ့တယ္တဲ့ သူတို႔ ကတဲ့ သူတို႔ ေပးလိုက္တဲ့ ေခါင္းစဥ္ကိုေပါ့ေလ ေက်ာင္းသား အေနနဲ႔ သူ႔ရဲ႔ ပင္ကိုယ္အရည္အေသြးနဲ႔ျပန္ျပီးေတာ့ တံု႕ျပန္တဲ့႐ႈေထာင့္ေတြကို အဓိကထားျပီေတာ့ သံုးသပ္ပါတယ္တဲ့ ....... ကဲ အဓိက ထားတဲ့ အခ်က္ေတြက ဘယ္ေလာက္ကြာသြားသလဲ က်ဳပ္တို႔ဆို ေရးလိုက္ရတာ စာစီစာကံုးတစ္ပုဒ္ဆို စာမ်က္ႏွာေပါင္းမ်ားစြာ ဒါေပမယ့္ ဘာေတြမ်ားအက်ိဳးရခဲ့သလဲ ......စာေရးတယ္ဆိုတာ ကိုယ္ေပးခ်င္တဲ့ message ကို တျခားလူ ေတြ နားလည္ေအာင္ ေပးျခင္းေလ စာဖတ္ရတာ အဆင္ေျပျပီးနားလည္ဖို႔ ကအဓိက အျပင္မွာ ဘယ္သူက မ်ား သဒၵါမွန္ ေအာင္စာေရးေနလို႔လဲ
ဒီမွာက စာသင္တဲ့ ဟာက ထားရမယ့္ ဦးတည္ခ်က္ေတြက primary and secondary လြဲေနတဲ့ဟာေတြက အေတာ္ေလးကိုမ်ားတယ္လို႔ က်ေနာ္ထင္တယ္ဗ်ာ ......
က်န္တာကို အသာထား အဂၤလိပ္စာ သင္တဲ့ ဟာေပါ့ သူငယ္တန္းထဲက သင္လိုက္တာတကၠသိုလ္သာ ျပီးေရာ အဂၤလိပ္စာကိုေကာင္းေကာင္းမတက္ဘူး ..... A ဆိုရင္ တစ္ခု တစ္ေကာင္ တစ္ေယာက္ ဆိုတာ မ်ိဳးေလာက္နဲ႔ဘဲျပီးေနရတာကို ....တကယ္ေတာ့ A ကိုေပါ့ ေလ အမ်ားကိန္းမွာလဲ သံုးတယ္ ဆိုတာကို .... သိတဲ့ သူကခပ္ငယ္ငယ္ေက်ာင္းသားဘ၀မွာ အေတာ္ကုိနည္းတာ A dog is an animal. ဆိုပါေတာ့ ေခြး ဆိုတာ တိရစာၦန္ဘဲ လို႔ေျပာတာေပါ့ ........ က်ေနာ္တို႔မွာ က အဂၤလိပ္စာ သင္တဲ့ ဟာအဂၤလိပ္စာ တက္ဖို႔ေပါ့ ရွင္းရွင္းေလး ေက်ာင္းသားစိတ္၀င္စားမယ့္ ဟာ ထည့္ေပါ့အိုဗ်ာ ခပ္႐ိုင္း႐ိုင္းေျပာရ ရင္ သင္႐ိုးမွာ ကမၻာေက်ာ္ ရည္း စား စာမ်ားကို ထည့္ေတာ့ေရာဘာျဖစ္တုန္း ...... အခုေတာ့ ဒီမွာ သြားျပီးေတာ့ ေက်ာင္းသားက လည္း စာအုပ္ျမင္တာနဲ႔စိတ္ကုန္ရတဲ့ စာမ်ိဳးဆိုလည္းဟုတ္ေသးဘူးထင္တာဘဲ.....
သခ်ၤာသင္တယ္ ဗ်ာ က်ေနာ္တို႔ကို ဂ်ီၾသေမထရီ သင္တဲ့ ဟာ လမ္းျဖတ္ကူးဖို႔ သင္တာမဟုတ္ဘူး စဥ္း စားနည္းကုိသင္တာ ဟုတ္တယ္မလား ....လမ္းျဖတ္ကူတာက တည့္တည့္ကူးရင္ျမန္ျမန္ေရာက္တယ္ တေစာင္းကူးရင္ေႏွးတယ္ဆိုတာ လူမေျပနဲ႔ေခြး ေတာင္ သိတယ္ ဒါေပမယ့္ ကိုယ့္ဘာသာကို ဘာေၾကာင့္ အသင္ခံရမွန္းမသိတဲ့ ဘ၀ေနာက္ရွိေသးတယ္ ဘာရွိတ္ တို ဘာဂရိတ္ တို႔ က်ဴပ္တို႔ မွာ စာေမးပြဲအမွတ ္ေကာင္း
ေအာင္သာ တြက္ခဲ့ရတာ အခုထိေက်ာင္းသာ ျပီးသြားတယ္ ဘယ္မွာ သံုးရမွန္းကိုမသိဘူးကဲ အမွတ္ေကာင္းတာ နဲ႔ စာေတာ္တယ္ဆိုတာဟာ တစ္ျခားစီဗ် ။ အဲ ဒီလိုဟာေတြကို အမွန္အကန္ သိျပီး ေတာ့ တက္တဲ့ ဟာက မွ တကယ္စာေတာ္တာ အခုေတာ့ ဗ်ာ အမွတ္ေကာင္းတယ္ သြားေဂ်ာင္းေဆးေက်ာင္း ၊ အမွတ္နဲတယ္ သြား သခ်ၤာ ... ႐ူပေဗဒ ဒီေလာက္ခက္တဲ့ ဟာေတြကိုဗ်ာ အမွတ္နဲ႔တဲ့ ဟာ သြားထားတယ္ဆိုေတာ့ အကုန္လံုးျပီးေရာေပါ့..........ကဲေမာျပီဗ်ာ ....ေရတစ္ခြက္ေလာက္
(ေ၀ဖန္မႈႏွင့္ ေထာက္ျပမႈမ်ားကိုၾကိဳဆိုလွ်က္)

3 ေ၀ဖန္ခဲ့ပါျပီ:

    ကုိေ၀ေျပာတာ အမွန္ပါပဲ။ ခက္တာက ငယ္ငယ္ကတည္းက အဲလို တစ္လမ္းသြားပညာေရးစနစ္နဲ႔ သင္လာခဲ့ရတာေလ။ တကၠသိုလ္ေရာက္ေတာ့ လည္း ထူးမျခားနားဆိုေတာ့ အခုခ်ိန္မွာ လာစဥ္းစားခိုင္းရင္ေတာင္ အူေၾကာင္ေၾကာင္ျဖစ္ ေနတယ္ဗ်ာ။ ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲဟင္။

     

    ဟုတ္တယ္....မွန္တယ္...ေထာက္ခံတယ္....။ ေရာ့..ေရ....။ ဟူး...ေမာလိုက္တာ...။

     

    ဒီပို႔စ္ကေတာ့.. ကၽြန္ေတာ့္ သေဘာနဲ႔ တထပ္ထဲ တူတယ္။ ပညာေရး စနစ္က အဲဒီမွာ လြဲတာပဲ။ သခၤ်ာ၊ ႐ႈပေဗဒ၊ ဓာတုေဗဒတို႔ဆိုတာ တကယ္ခက္တဲ့ ဘာသာရပ္ေတြဗ်။ အေတာ္ဆံုးဆိုတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြကို အဲဒီဘာသာရပ္ေတြကို သင္ခိုင္းရမွာ။ အခုေတာ့ အေတြးအျမင္ေတြ လြဲမွားၿပီး ဆရာဝန္၊ အင္ဂ်င္နီယာမွ အဟုတ္ထင္ေနၾကေတာ့ ဘယ္မွာလဲ ျမန္မာလူမ်ဳိး သိပၸံပညာရွင္...........။