ဒီလိုေလးဆိုအဆင္ေျပမလား ?
Monday, August 20, 2007 by KO WAI
က်ေနာ္တို႔ဆီမွာေပါ့ေလ .....သိပ္မၾကာခင္ရက္ပိုင္း ေလးတုန္က ဒီဇယ္ေစ်းေတြ တက္သြားတယ္ေပါ့ ဒါေတြကို
ဘေလာက္ေတြေပၚမွာလဲ အေတာ္ေလးေရးၾကတာ ေတြ႕ ရသားဗ်။ ဘေလာက္တစ္ခုကဆိုရင္ ဘာေျပာသလဲဆို
ေတာ့ ဒါဟာ Boiling frog effect လို ျဖစ္ေနတယ္ လို႔ေတာင္ေျပာ ၾကတယ္ဗ ်။ ဘေလာ့ရွင္ ဆိုလိုခ်င္တဲ့ သ
ေဘာ ကေတာ့ ဗ်ာ တျဖည္းျဖည္းနဲ႕ ဖားေလးေတြဟာ ေရပူမွန္းမသိပူလာျပီး ေသသြားရသလိုမ်ဳိးလို႔ ဆိုလိုခ်င္ ပံုရတယ္ဗ်။
ဒါေပမယ့္ေပါ့ဗ်ာ လက္ရွိအေျခအေနနဲ႔ ဒီသီအိုရီကသိပ္မဆိုင္ဘူးလို႕ က်ေနာ္ေတာ့ထင္တယ္ဗ်။ ဘာလို႔ လဲ ဆိုေတာ့ Boiling frog effect ဆိုတာက တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ေျပာင္းလဲသြားတဲ့ အျဖစ္မ်ိဳးကို ဆိုလိုခ်င္တာ ကို
အခုၾကံဳေတြ႔ရတဲ့ဟာက လွ်ပ္တျပက္ ျဖစ္သြားတာေလ ။ (ဆက္မေရးခင္ေျပာခ်င္တာက က်ေနာ္ ႏိုင္ငံေရး သမား မဟုတ္ပါ ဒါေၾကာင္းယင္ကိစၥကို ႏိုင္ငံေရးအရ ေ၀ဖန္ျခင္း မဟုတ္ပါ ေတြးမိတာေလးနဲ႔ အဆင္ေျပႏိုင္တာ ေလးကို စဥ္းစားျပီးေျပာၾကည့္ျခင္းပါ) ။
ေနာက္ျပီးေပါ့ေလ ဓာတ္ဆီေစ်းတက္တဲ့ ဟာကိုေပါ့ ဘယ္သူေတြက လက္ခံသည္ျဖစ္ေစ လက္မခံသည္ ျဖစ္ေစ က်ေနာ့္အေနနဲ႕ကေတာ့လက္ခံႏုိင္တယ္... ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ဓာတ္ဆီေစ်းကိုေပါ့ေလ ကမာ႕ၻ ေပါက္ ေစ်းထက္ ေလွ်ာ့ခ်ျပီး ေရာင္းေနတာဟာ တိုင္းျပည္အတြက္အ႐ႈံးေပၚေနျပီး ဒီၤလိုေစ်းေလွ်ာ့ေရာင္းျခင္းအား ျဖင့္ လူထုတစ္ရပ္လံုးအတြက္ အက်ဳိးရွိေနတာမဟုတ္ဘဲ လူတန္းစားတစ္ခုအတြက္ဘဲ အက်ဳိးရွိေနတဲ့ သေဘာ ရွိတယ္ ။ အနည္းဆံုးေတာ့ဗ်ာ ကားစီးႏိုင္တဲ့ လူတန္းစားအတြက္ဘဲ အက်ဳိးရွိေနတယ္ ။ ကားတစ္စီးကို ဂါလံ (၆၀) ေပါ့ အစိုးရက ေပါက္ေစ်းထက္ေလွ်ာ့ခ်ျပီးထုတ္ေပးတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဂါလံ (၆၀) ကုန္ေအာင္သံုးတဲ့ ကားကနည္းတယ္ေလ ။ ဒီေတာ့ပိုတဲ့ဓာတ္ဆီကိုျပန္ေရာင္းေတာ့ ေမွာင္ခိုေစ်းကြက္ျဖစ္လာေရာ။ အခုေပါ့ေလ အစိုးရကတက္လိုက္တဲ့ ဓာတ္ဆီေစ်းက အျပင္ေပါက္ေစ်းေလာက္ေတာင္မရွိေသးဘူးေလ ဒီေတာ့ ဓာတ္ဆီေစ်း တက္တဲ့ဟာ လက္ခံႏုိင္စရာရွိပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ေပါ့ဗ်ာ ဓာတ္ဆီေစ်းကိုေပါ့ ႐ုတ္တရက္ထိုးတက္လိုက္တဲ့ အခါက်ေတာ့ နည္းနည္းေတာ့ ႐ိုက္ခက္ သြားတာေပါ့ ဘယ္လို႐ိုက္ခက္သြားသလဲဆိုေတာ့ Transportation cost ေတြတက္သြားတယ္ ဒီ႐ိုက္ ခတ္မႈနဲ႔ တျပိဳင္နက္ transportation cost တက္ေတာ့ ကုန္ေစ်းႏႈန္းေတြတက္လာမယ္ ဒီေတာ့ဘာေတြ ဆက္ျဖစ္လာသလဲဆိုေတာ့ Inflation (ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈ) ျဖစ္လာမယ္ Inflation ဟာ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ေတြအတြက္ခုသာခံသာ႐ွိေအာင္ ကိုင္တြယ္လို႕ရႏိုင္ေပမယ့္ ၀န္ထမ္းေပါ့ ( ကုမၸဏီ၊ အစိုးရ ) သူတို႔ အတြက္မွာေတာ့သြားေရးလာေရးကအစ ကုန္က်စရိတ္တက္သြာတယ္ ၀င္ေငြထြက္ေငြ မမွ်တာေတြျဖစ္ ႏိုင္တယ္ စီပြားေရးလုပ္ငန္းဆိုတာေတာင္ Small business ေတြဆိုအထိနာႏိုင္တယ္ Inflation ျဖစ္လာေတာ့ Investment ပိုလုပ္ရမယ္ ဒီေတာ့ အရင္းႏွီးကို ထပ္မျဖည့္ႏိုင္ရင္ လုပ္ငန္းလည္ပတ္မႈ ေႏွးေကြးသြားမယ့္ သေဘာရွိတယ္။ ဒီေတာ့ အေျခခံက်တဲ့ ေလာင္စာေစ်းႏႈန္းေျပာင္းလဲမႈဟာ စၤီးပြားေရးျဖစ္စဥ္တစ္ခုလံုးကို ႐ိုက္ခက္တဲ့သေဘာရွိတယ္ Domino effect လို႔ဘဲ ဆိုရမယ္နဲ႔ တူတယ္ေနာ္။ ဒါေပမယ္ ဆူနာမီ effect ဗ် ခ်က္ျခင္းျဖစ္သြားေတာ့ဘာ လုပ္လို႔လုပ္ရမွန္းကိုမသိဘူးျဖစ္ကုန္တာျပီးေတာ့ ဒီ wave ေၾကာင့္ အားလံုး Shock ရသြားတယ္ေလ။
ဒီေတာ့ ဓာတ္ဆီေစ်းတက္တာဟာ မေကာင္းသလို ျဖစ္ေနတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒီလိုေလးေတြ ဆိုရင္ေတာ့ ပို
အဆင္ေျပႏိုင္မလားလို႔ပါ ေနာ္ အားလံုးေဆြးေႏြေပးပါ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ က်ေနာ့္ထက္ စီးပြားေရး သေဘာတရားကိုကၽြမ္းက်င္သူေတြရဲ႕အျမင္ေလးေတြကိုလိုခ်င္လို႔ပါ
က်ေနာ္ကေတာ့ ဒီလိုကုစားခ်င္တယ္ ဗ် ...........
(၁) အိမ္စီးကားနဲ႕ လိုင္းကားေတြ အတြက္ ေစ်းႏႈန္းႏွစ္မ်ဳိးေျပာင္းလဲသတ္မွတ္လိုက္မယ္ဆိုရင္ေပါ့ ေန႔စဥ္ခရီးသြားလာေနၾကတဲ့ က်ေနာ္တို႔လိုျပည္သူေတြ အတြက္လည္းအသက္႐ူေခ်ာင္း တိုင္ျပည္လည္း ၀င္ေငြတိုးေပါ့ ....
(၂) အိမ္းစီကားေတြကို ထုတ္ေပးေနတဲ့ ဂါလံ (၆၀) ကတကယ္ေတာ့ မကုန္ၾကဘူးဗ် ဒီေတာ့ ပိုတဲ့ ဆီကိုေရာင္းစား ၾကတယ္ ဒီေတာ့ၾကားခံေမွာင္ခိုေစ်းကြက္ေပၚလာတယ္ ေမွာင္ခိုကေနမွ တကယ့္စားသံုးသူ လက္ထဲကိုေရာက္ရတယ္ ဒီေတာ့အိမ္းနီးနားခ်င္းႏိုင္ငံေတြရဲ႕ ေလာင္စာေပါက္ေစ်းနဲ႕ တြက္ျပီးလို သေလာက္ ေရာင္းေပးလိုက္ရင္ ေမွာင္ခိုေစ်းကြက္လည္းေပ်ာက္ စားသံုးသူလက္ထဲလည္း တိုက္႐ိုက္ေရာက္ တိုင္းျပည္လည္း ၀င္ေငြတိုး ေစ်းႏႈန္းလည္းတည္ျငိမ္မယ္ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ အစိုးရက ဒီဇယ္ေစ်း မတက္ခင္ကကိုဘဲ အျပင္မွာ က ၃၂၀၀ ေလာက္ေပါက္တာကို ၃၀၀၀ နဲ႔သာ လိုသေလာက္ေရာင္းေပးႏိုင္ရင္ ေစ်းႏႈန္းျငိမ္တာေပါ့အရင္ထဲကိုက ကုန္စည္သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးနဲ႕ ဟိုင္ေ၀းခရီး သြားလုပ္ငန္းေတြက အျပင္ဆီေပါက္ေစ်းနဲ႕ယူထားၾကတာဆိုေတာ့ လိုသေလာက္သာေရာင္းႏိုင္ရင္ transportation cost လည္းမတက္ တိုင္ျပည္၀င္ေငြလည္းတိုးေပါ့ေနာ္....
ေနာက္ဆရာၾကီး ေဒါက္တာခင္ေမာင္ၾကည္ ေျပာသလိုေပါ့ေလ အစိုးရက ပညာရွင္ေတြအေနနဲ႔ Inflation ကို
ုထိန္းႏိုင္ေအာင္ ဒီလိုဆံုးျဖတ္မႈမ်ိဳးကို လုပ္တာဆိုရင္ အထက္ပါနည္းလမ္းမ်ားႏွင့္ကုစားလိုက္မယ္ဆိုရင္ Inflation ကို အလိုေလွ်ာက္ထိန္းႏိုင္သြားလိမ့္မယ္ ေသခ်ာတယ္ ဗ်ာ။ ေလာေလာဆယ္ကားေစ်းေတြ ျပဳတ္က်သြားမယ္ ကာ၀ယ္ျပီး Invest မလုပ္ေတာ့ဘူး ဒါဆိုဒီကထြက္လာတဲေငြေတြဟာ တျခား စီပြားေရးလုပ္ငန္းေတြအေပၚကို flow ျဖစ္သြားမယ္ဒီေတာ့ ေငြေၾကးလွည့္ပါတ္မႈေကာင္းလာမယ္ ဒါဆိုရင္ ေငြေသေတြက ေန လုပ္ငန္းေတြမွေငြရွင္ေတြအေန နဲ႕ လွည့္သြားရင္ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈ ျပႆနာေတြလည္း ေျပလည္ႏိုင္တယ္ လို႔ထင္ေၾကာင္း.....
ယင္းသံုးသပ္ခ်က္မ်ားမွာ လက္တေလာအေျခေနေပၚတြင္မွီတည္ျပီး သံုးသပ္ထားျခင္းျဖစ္ပါသျဖင့္ အမွား မွန္ကို
က်ေနာ့္အေနနဲ႔ ေသခ်ာစြာ မေျပာႏိုင္ေၾကာင္း ဒါေၾကာင့္အားလံုး၀ိုင္း၀န္းေဆြေႏြးျခင္းျဖင့္ ယင္း ဆူနာမီ effect အတြက္ အေကာင္းဆံုး ကုစားနည္းေလးကို
ရႏိုင္ေစရန္ရည္ရြယ္ ကာ ေရးသားျခင္းသား ျဖစ္ပါသည္.................
ဘေလာက္ေတြေပၚမွာလဲ အေတာ္ေလးေရးၾကတာ ေတြ႕ ရသားဗ်။ ဘေလာက္တစ္ခုကဆိုရင္ ဘာေျပာသလဲဆို
ေတာ့ ဒါဟာ Boiling frog effect လို ျဖစ္ေနတယ္ လို႔ေတာင္ေျပာ ၾကတယ္ဗ ်။ ဘေလာ့ရွင္ ဆိုလိုခ်င္တဲ့ သ
ေဘာ ကေတာ့ ဗ်ာ တျဖည္းျဖည္းနဲ႕ ဖားေလးေတြဟာ ေရပူမွန္းမသိပူလာျပီး ေသသြားရသလိုမ်ဳိးလို႔ ဆိုလိုခ်င္ ပံုရတယ္ဗ်။
ဒါေပမယ့္ေပါ့ဗ်ာ လက္ရွိအေျခအေနနဲ႔ ဒီသီအိုရီကသိပ္မဆိုင္ဘူးလို႕ က်ေနာ္ေတာ့ထင္တယ္ဗ်။ ဘာလို႔ လဲ ဆိုေတာ့ Boiling frog effect ဆိုတာက တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ေျပာင္းလဲသြားတဲ့ အျဖစ္မ်ိဳးကို ဆိုလိုခ်င္တာ ကို
အခုၾကံဳေတြ႔ရတဲ့ဟာက လွ်ပ္တျပက္ ျဖစ္သြားတာေလ ။ (ဆက္မေရးခင္ေျပာခ်င္တာက က်ေနာ္ ႏိုင္ငံေရး သမား မဟုတ္ပါ ဒါေၾကာင္းယင္ကိစၥကို ႏိုင္ငံေရးအရ ေ၀ဖန္ျခင္း မဟုတ္ပါ ေတြးမိတာေလးနဲ႔ အဆင္ေျပႏိုင္တာ ေလးကို စဥ္းစားျပီးေျပာၾကည့္ျခင္းပါ) ။
ေနာက္ျပီးေပါ့ေလ ဓာတ္ဆီေစ်းတက္တဲ့ ဟာကိုေပါ့ ဘယ္သူေတြက လက္ခံသည္ျဖစ္ေစ လက္မခံသည္ ျဖစ္ေစ က်ေနာ့္အေနနဲ႕ကေတာ့လက္ခံႏုိင္တယ္... ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ဓာတ္ဆီေစ်းကိုေပါ့ေလ ကမာ႕ၻ ေပါက္ ေစ်းထက္ ေလွ်ာ့ခ်ျပီး ေရာင္းေနတာဟာ တိုင္းျပည္အတြက္အ႐ႈံးေပၚေနျပီး ဒီၤလိုေစ်းေလွ်ာ့ေရာင္းျခင္းအား ျဖင့္ လူထုတစ္ရပ္လံုးအတြက္ အက်ဳိးရွိေနတာမဟုတ္ဘဲ လူတန္းစားတစ္ခုအတြက္ဘဲ အက်ဳိးရွိေနတဲ့ သေဘာ ရွိတယ္ ။ အနည္းဆံုးေတာ့ဗ်ာ ကားစီးႏိုင္တဲ့ လူတန္းစားအတြက္ဘဲ အက်ဳိးရွိေနတယ္ ။ ကားတစ္စီးကို ဂါလံ (၆၀) ေပါ့ အစိုးရက ေပါက္ေစ်းထက္ေလွ်ာ့ခ်ျပီးထုတ္ေပးတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဂါလံ (၆၀) ကုန္ေအာင္သံုးတဲ့ ကားကနည္းတယ္ေလ ။ ဒီေတာ့ပိုတဲ့ဓာတ္ဆီကိုျပန္ေရာင္းေတာ့ ေမွာင္ခိုေစ်းကြက္ျဖစ္လာေရာ။ အခုေပါ့ေလ အစိုးရကတက္လိုက္တဲ့ ဓာတ္ဆီေစ်းက အျပင္ေပါက္ေစ်းေလာက္ေတာင္မရွိေသးဘူးေလ ဒီေတာ့ ဓာတ္ဆီေစ်း တက္တဲ့ဟာ လက္ခံႏုိင္စရာရွိပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ေပါ့ဗ်ာ ဓာတ္ဆီေစ်းကိုေပါ့ ႐ုတ္တရက္ထိုးတက္လိုက္တဲ့ အခါက်ေတာ့ နည္းနည္းေတာ့ ႐ိုက္ခက္ သြားတာေပါ့ ဘယ္လို႐ိုက္ခက္သြားသလဲဆိုေတာ့ Transportation cost ေတြတက္သြားတယ္ ဒီ႐ိုက္ ခတ္မႈနဲ႔ တျပိဳင္နက္ transportation cost တက္ေတာ့ ကုန္ေစ်းႏႈန္းေတြတက္လာမယ္ ဒီေတာ့ဘာေတြ ဆက္ျဖစ္လာသလဲဆိုေတာ့ Inflation (ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈ) ျဖစ္လာမယ္ Inflation ဟာ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ေတြအတြက္ခုသာခံသာ႐ွိေအာင္ ကိုင္တြယ္လို႕ရႏိုင္ေပမယ့္ ၀န္ထမ္းေပါ့ ( ကုမၸဏီ၊ အစိုးရ ) သူတို႔ အတြက္မွာေတာ့သြားေရးလာေရးကအစ ကုန္က်စရိတ္တက္သြာတယ္ ၀င္ေငြထြက္ေငြ မမွ်တာေတြျဖစ္ ႏိုင္တယ္ စီပြားေရးလုပ္ငန္းဆိုတာေတာင္ Small business ေတြဆိုအထိနာႏိုင္တယ္ Inflation ျဖစ္လာေတာ့ Investment ပိုလုပ္ရမယ္ ဒီေတာ့ အရင္းႏွီးကို ထပ္မျဖည့္ႏိုင္ရင္ လုပ္ငန္းလည္ပတ္မႈ ေႏွးေကြးသြားမယ့္ သေဘာရွိတယ္။ ဒီေတာ့ အေျခခံက်တဲ့ ေလာင္စာေစ်းႏႈန္းေျပာင္းလဲမႈဟာ စၤီးပြားေရးျဖစ္စဥ္တစ္ခုလံုးကို ႐ိုက္ခက္တဲ့သေဘာရွိတယ္ Domino effect လို႔ဘဲ ဆိုရမယ္နဲ႔ တူတယ္ေနာ္။ ဒါေပမယ္ ဆူနာမီ effect ဗ် ခ်က္ျခင္းျဖစ္သြားေတာ့ဘာ လုပ္လို႔လုပ္ရမွန္းကိုမသိဘူးျဖစ္ကုန္တာျပီးေတာ့ ဒီ wave ေၾကာင့္ အားလံုး Shock ရသြားတယ္ေလ။
ဒီေတာ့ ဓာတ္ဆီေစ်းတက္တာဟာ မေကာင္းသလို ျဖစ္ေနတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒီလိုေလးေတြ ဆိုရင္ေတာ့ ပို
အဆင္ေျပႏိုင္မလားလို႔ပါ ေနာ္ အားလံုးေဆြးေႏြေပးပါ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ က်ေနာ့္ထက္ စီးပြားေရး သေဘာတရားကိုကၽြမ္းက်င္သူေတြရဲ႕အျမင္ေလးေတြကိုလိုခ်င္လို႔ပါ
က်ေနာ္ကေတာ့ ဒီလိုကုစားခ်င္တယ္ ဗ် ...........
(၁) အိမ္စီးကားနဲ႕ လိုင္းကားေတြ အတြက္ ေစ်းႏႈန္းႏွစ္မ်ဳိးေျပာင္းလဲသတ္မွတ္လိုက္မယ္ဆိုရင္ေပါ့ ေန႔စဥ္ခရီးသြားလာေနၾကတဲ့ က်ေနာ္တို႔လိုျပည္သူေတြ အတြက္လည္းအသက္႐ူေခ်ာင္း တိုင္ျပည္လည္း ၀င္ေငြတိုးေပါ့ ....
(၂) အိမ္းစီကားေတြကို ထုတ္ေပးေနတဲ့ ဂါလံ (၆၀) ကတကယ္ေတာ့ မကုန္ၾကဘူးဗ် ဒီေတာ့ ပိုတဲ့ ဆီကိုေရာင္းစား ၾကတယ္ ဒီေတာ့ၾကားခံေမွာင္ခိုေစ်းကြက္ေပၚလာတယ္ ေမွာင္ခိုကေနမွ တကယ့္စားသံုးသူ လက္ထဲကိုေရာက္ရတယ္ ဒီေတာ့အိမ္းနီးနားခ်င္းႏိုင္ငံေတြရဲ႕ ေလာင္စာေပါက္ေစ်းနဲ႕ တြက္ျပီးလို သေလာက္ ေရာင္းေပးလိုက္ရင္ ေမွာင္ခိုေစ်းကြက္လည္းေပ်ာက္ စားသံုးသူလက္ထဲလည္း တိုက္႐ိုက္ေရာက္ တိုင္းျပည္လည္း ၀င္ေငြတိုး ေစ်းႏႈန္းလည္းတည္ျငိမ္မယ္ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ အစိုးရက ဒီဇယ္ေစ်း မတက္ခင္ကကိုဘဲ အျပင္မွာ က ၃၂၀၀ ေလာက္ေပါက္တာကို ၃၀၀၀ နဲ႔သာ လိုသေလာက္ေရာင္းေပးႏိုင္ရင္ ေစ်းႏႈန္းျငိမ္တာေပါ့အရင္ထဲကိုက ကုန္စည္သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးနဲ႕ ဟိုင္ေ၀းခရီး သြားလုပ္ငန္းေတြက အျပင္ဆီေပါက္ေစ်းနဲ႕ယူထားၾကတာဆိုေတာ့ လိုသေလာက္သာေရာင္းႏိုင္ရင္ transportation cost လည္းမတက္ တိုင္ျပည္၀င္ေငြလည္းတိုးေပါ့ေနာ္....
ေနာက္ဆရာၾကီး ေဒါက္တာခင္ေမာင္ၾကည္ ေျပာသလိုေပါ့ေလ အစိုးရက ပညာရွင္ေတြအေနနဲ႔ Inflation ကို
ုထိန္းႏိုင္ေအာင္ ဒီလိုဆံုးျဖတ္မႈမ်ိဳးကို လုပ္တာဆိုရင္ အထက္ပါနည္းလမ္းမ်ားႏွင့္ကုစားလိုက္မယ္ဆိုရင္ Inflation ကို အလိုေလွ်ာက္ထိန္းႏိုင္သြားလိမ့္မယ္ ေသခ်ာတယ္ ဗ်ာ။ ေလာေလာဆယ္ကားေစ်းေတြ ျပဳတ္က်သြားမယ္ ကာ၀ယ္ျပီး Invest မလုပ္ေတာ့ဘူး ဒါဆိုဒီကထြက္လာတဲေငြေတြဟာ တျခား စီပြားေရးလုပ္ငန္းေတြအေပၚကို flow ျဖစ္သြားမယ္ဒီေတာ့ ေငြေၾကးလွည့္ပါတ္မႈေကာင္းလာမယ္ ဒါဆိုရင္ ေငြေသေတြက ေန လုပ္ငန္းေတြမွေငြရွင္ေတြအေန နဲ႕ လွည့္သြားရင္ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈ ျပႆနာေတြလည္း ေျပလည္ႏိုင္တယ္ လို႔ထင္ေၾကာင္း.....
ယင္းသံုးသပ္ခ်က္မ်ားမွာ လက္တေလာအေျခေနေပၚတြင္မွီတည္ျပီး သံုးသပ္ထားျခင္းျဖစ္ပါသျဖင့္ အမွား မွန္ကို
က်ေနာ့္အေနနဲ႔ ေသခ်ာစြာ မေျပာႏိုင္ေၾကာင္း ဒါေၾကာင့္အားလံုး၀ိုင္း၀န္းေဆြေႏြးျခင္းျဖင့္ ယင္း ဆူနာမီ effect အတြက္ အေကာင္းဆံုး ကုစားနည္းေလးကို
ရႏိုင္ေစရန္ရည္ရြယ္ ကာ ေရးသားျခင္းသား ျဖစ္ပါသည္.................
ဘာမွ အားကိုးျပီး လာရွင္းျပနဲ႕ စခန္းေရာက္မွ ရွင္း ငွက္ငွက္ငွက္ အဟီး စတာ
“ဓာတ္ဆီေစ်းတက္တဲ့ ဟာကိုေပါ့ ဘယ္သူေတြက လက္ခံသည္ျဖစ္ေစ လက္မခံသည္ ျဖစ္ေစ က်ေနာ့္အေနနဲ႕ကေတာ့လက္ခံႏုိင္တယ္...”
လက္ခံရင္ေတာ႕ ေလသဲပဲ သူကကိုယ္ပိုင္ကားစီးႏိုင္လို႕ ဒြတ္ခမေရာက္ဘူးထင္ပါရဲ႕
“ဒီေတာ့အိမ္းနီးနားခ်င္းႏိုင္ငံေတြရဲ႕ ေလာင္စာေပါက္ေစ်းနဲ႕ တြက္ျပီးလို သေလာက္ ေရာင္းေပးလိုက္ရင္ ေမွာင္ခိုေစ်းကြက္လည္းေပ်ာက္ စားသံုးသူလက္ထဲလည္း တိုက္႐ိုက္ေရာက္ တိုင္းျပည္လည္း ၀င္ေငြတိုး ေစ်းႏႈန္းလည္းတည္ျငိမ္မယ္”
အဲဒါကေတာ႕ ပံုလာလာေျပာတိုင္းယံုလို႕ ထင္တာပဲ ငွက္ငွက္ငွက္ အဲဒါေတြကို မသိတာမွ မဟုတ္တာ အိပ္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနပါတယ္ဆို တူကလဲ တညိဳး
“(၁) အိမ္စီးကားနဲ႕ လိုင္းကားေတြ အတြက္ ေစ်းႏႈန္းႏွစ္မ်ဳိးေျပာင္းလဲသတ္မွတ္လိုက္မယ္ဆိုရင္ေပါ့ ေန႔စဥ္ခရီးသြားလာေနၾကတဲ့ က်ေနာ္တို႔လိုျပည္သူေတြ အတြက္လည္းအသက္႐ူေခ်ာင္း တိုင္ျပည္လည္း ၀င္ေငြတိုးေပါ့ ....”
အဲလိုမိုး ဘယ္ႏိုင္ငံမွာရွိလဲ ဒီမုိကေရစီ မဆန္လိုက္တာ ခြဲျခားခြဲျခားနဲ႕႕႕
ခ်ိတ္မခ်ိဳးနဲ႕ ေဆြးေႏြးဆိုလို႕ ၀င္လာလွ်ာရွည္တာပါ (အျမင္မတူတာေတာ႕ တတ္ႏိုင္ဘူးေနာ္)
အျမဲလာပါတယ္ ကိုေ၀သတင္းစာရယ္.. ေကာ္မန္႔နဲ႔ဆီေပါက္မွာသာ မေအာ္ခဲ့မိတာပါ. ျမန္မာဘေလာ့ အခု ၁၀၀ ေက်ာ္ကို လက္လွမ္းမီွသေလာက္ ၀င္၀င္ဖတ္ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီလိုေလး အဆင္ေျပမလား ဆိုေတာ့.. ဖားသားလဲ မစားတဲ့အတြက္ ဖားက ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ေႏြးလာတဲ့ ေရေၾကာင္း ေသတာလား.. ဘာေၾကာင့္ ေသတာလဲ ဆိုတာေတာ့ မသိဘူး..ဟီး.. ဘယ္လိုေသတယ္ဆိုတာ ဖားေသၾကီးေတြပဲ သိမွာေပါ့ေနာ္.. း)
ဓာတ္ဆီေစ်း ဂက္စ္ေစ်းေတြ တက္တာကလည္း ဘာေၾကာင့္ဆိုတာ မသိဘူး။ အိမ္မွာ ႏြားလွည္းကလဲြလို႔ ဆီထည့္ရတယ္ဆိုလို႔ ဟင္းေၾကာ္တဲ့ ဒယ္အိုးပဲရွိလို႔ေလ.. ေနာက္ မီးေသြးနဲ႔ ထင္းပဲ သံုးေတာ့ ဂက္စ္လဲ သိဘူး.. ဟီး..ေနာက္တာေနာ္... အျမဲလာလည္ပါတယ္။
ကိုေ၀့စဥ္းစားမိသမွ်တင္ျပေပးတာလဲေကာင္းပါတယ္။ဒါေပမယ့္…….
ဓာတ္ဆီေစ်း ႏွစ္မိ်ဳးသတ္မွတ္တာ က ေဆးျမီးတိုနည္းလမ္းပါ။ေရရွည္မွာအလုပ္ျဖစ္မည္မဟုတ္ပါ။
ကြ်န္ေတာ့္ရဲ ့စြမ္းအင္ပို ့(စ)ေတြ ျဖစ္တဲ့ ထိုင္း၊တရုတ္၊အိႏိၵယတို ့ကိုေရာင္းစားတဲ့ ျမန္မာ့ေလာင္စာပမာဏေတြကို လာဖတ္ေစခ်င္ပါတယ္။LDC တင္ဟုတ္ရိုးလား ပို ့(စ) မွာလဲ စီးပြားေရးအင္တာပရိုက္(စ)ေတြအရႈံးေပၚေအာင္လုပ္လို ့တိုင္းျပည္စီးပြားေရးက်ရဲ ့တဲ့အေႀကာင္းသုံးသပ္ျပခဲ့ပါတယ္။
အရင္တစ္ခါ ဓာတ္ဆီေစ်း ၁၅၀၀ တင္လိုက္ထဲက ေနာက္တစ္ခါ ျပည္ပေပါက္ေစ်းအတိုင္းတိုုက္ရိုက္တင္ေတာ့မယ္လို ့ကြ်န္ေတာ္တြက္ခဲ့ျပီးသားပါ.။ ဦးေက်ာ္ဆန္းလဲအရင္တစ္ခါသတင္းစာရွင္းလင္းပြဲမွာ အရိပ္အျမြတ္ေျပာသြားခဲ့ပါတယ္။
ခက္တာက ျမန္မာျပည္ရဲ ့လူတစ္ဦးခ်င္း၀င္ေငြနဲ ့ထိုင္းကလူတစ္ဦးခ်င္း၀င္ေငြလဲမတူပါ။
တျပည္လုံးကိုယ္ပိုင္ကားစီးႏိုင္တဲ့အခိ်ဳးနဲ ့အမ်ားျပည္သူ စီးေနတဲ့ယာဥ္အခိ်ဳးကအဆမတန္ကြာပါတယ္။ ဆိုပါေတာ့ တျပည္လုံး၂၀%ပဲကိုယ္ပိုင္ကားစီးႏိူင္တယ္လို ့။
့ျပည္သူေတြသုံးေနရတဲpublic transport ကုန္စည္စီးဆင္းေနတဲ့ ယာဥ္ေတြအတြက္ ၆၀က်ပ္နဲ ့ဆက္ေရာင္းေပးေနရင္လဲ ၈၀% အရႈံးေပၚေနဦးမွာပါပဲ.
ႏိူင္ငံစီးပြားေရး က်ဆင္းတဲ့၆၀% ဟာ အစိုးရ အင္တာပရိုက္(စ)ေတြ အရႈံးေပၚေနတာ ေႀကာင့္ပါ။ အဲဒိထဲမွာဒီဓာတ္ေငြ ့နဲ ့စြမ္းအင္အင္တာပရိုက္(စ) က ျပည္ပပို ့ကုန္ ကေန ၀င္ေငြ အမ်ားဆုံးပါ။ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ ့ထြက္ေနတဲ့ျမန္္မာႏိူင္ငံ က၁၀၀% ကို ထိုင္းကိုေရာင္းတယ္။ Natural Gas နဲ ့ Crude Oil ေတြ ကို Liquefied Petroleum Gas နဲ ့ဓာတ္ဆီကုန္ေခ်ာေတြကို မထုတ္ႏိူင္ေတာ့ ျပည္ပကႏိူင္ငံျခားေငြနဲ ့တင္သြင္းရတယ္။ ျမန္မာႏိူင္ငံက မိေအးႏွစ္ခါနာျဖစ္သြားျပီ.။ အေကာင္းဆုံးေျဖရွင္းရမယ့္နည္းလမ္းက ကုိယ္ပိုင္သယံဇာတနဲ ့ကိုယ္ပိုင္ကုန္ေခ်ာ ထုတ္ႏိူင္ရမယ္။ ျပည္တြင္းေလာင္စာဖူလုံမွ ျပည္ပတင္ပုိ ့ဖို့စဥ္းစားရမယ္။ ျပည္ပေရာင္းလို ့ရတဲ့၀င္ေငြေတြကလဲျပည္သူ ့လက္ထဲတစ္ကယ္မေရာက္ဘူး။အမ်ားျပည္သူအတြက္မသုံးဘူး။
ကြ်န္ေတာ္တို ့ႏိူင္ငံမွာ အေျမာ္အျမင္ရိွတဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္သူေခါင္းေဆာင္ ေတြအျမန္လိုအပ္ေနပါျပီ။
Mg Yin
ဗမာျပည္မွာ ေနာက္ထပ္ထိုင္းကPTTဓါတ္ေငြ႔သိုက္ေတြ႔တယ္။ ဒါေပမယ့္ ျပည္သူျပည္သားေတြမသုံးရဘူး။ တိုင္းျပည္မွာ ေလာက္ေလာက္ငင ျဖန္႔ျဖဴးၿပီးမွ ပိုလွ်ံလို႔ ထုတ္ေရာင္းတယ္ဆိုရင္ေတာ့ တစ္မ်ဳိးေပါ့။ အခုဟာ က တိုင္းျပည္မွာ ေလာက္ေလာက္ငင မျဖန္႔ျဖဴးပဲ။ ထြက္သမွ်ကို ပဲ အျပင္ကို ေဒၚလာမက္ၿပီး၊ (ကိုယ့္ပိုက္ဆံလိုပဲ တိုင္းျပည္ပိုက္ဆံလို႔ သူတို႔က မမွတ္ၾကပါ) ရွိသမွ်ကို ထုတ္ေရာင္းတဲ့ အခါၾကေတာ့၊ ျပည္တြင္းမွာ မေလာက္မင ေတြ ျဖစ္ကုန္တာပါ။ ကုစားစရာနည္းလမ္းက တစ္နည္းပဲရွိပါတယ္။ ျပည္တြင္းမွာ အဖိုးႏွုန္းခ်ဳိသာစြာနဲ႕ ေလာက္ငေအာင္ ျဖန္႔ျဖဴးဖို႔ပါပဲ။ ေနာက္တစ္ခု ေျပာခ်င္တာကေတာ့ က်ေနာ္ အခုေရာက္ေနတဲ့ bangkok တစ္ခုလုံး မီးရေနတဲ့ ဟာက ဗမာျပည္က ေပးတဲ့ CNG နဲ႔ လည္ပတ္ေနတာျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္ေလာက္ရင္နာဖို႔ေကာင္းသလဲဆိုတာပါ။
ဘာျပန္ေျပာရမွန္းကို မသိဘူး …
ေစ်းႏႈန္းေတြကို ႏုိင္ငံတကာအတုိင္းတိုးပါတယ္လို႕ေျပာခ်င္ရင္ … လူတစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕၀င္ေငြကိုလဲ ႏုိင္ငံတစ္ကာအတုိင္းရၾကရဲ႕လားဆိုတာကို ေလ့လာဖို႕လုိပါတယ္။ လူလိုနားလည္တတ္မယ္ဆိုရင္ေပါ့ …
ေနာက္ၿပီး ျပည္သူလူထုကို စာနာေထာက္ထားမယ္ဆိုရင္ေပါ့ …။
ျဖစ္ေနတဲ့ ကိစၥကို လက္မခံလို႔မွ မရတာ။ ေမွာင္ခိုေစ်းကြက္ရဲ႔ အဓိက က ကုန္ပစၥည္း မလံုေလာက္မႈက စတာပါ။ အစိုးရေစ်း ၃၀၀၀နဲ႔ လိုအပ္တဲ့ ျပည္သူေတြအားလံုးကို ေရာင္းေပးႏိုင္မလား..
မေရာင္းႏိုင္ရင္ မလံုေလာက္ရင္ ေမွာင္ခိုေစ်းကြက္က ေပၚလာဦးမွာပဲ.. အရင္က ၁၅၀၀ ေမွာင္ခိုေစ်းက ၃၂၀၀..အခု ၃၀၀၀ဆိုေတာ့ ေမွာင္ခိုေစ်းက ဘယ္ေလာက္ျဖစ္လာမလဲ..ဆီေစ်းတစ္ခုထဲတင္ မဟုတ္ဘူး.. ကုန္ပစၥည္းေတြ အားလံုးမွာ အစိုးရထုတ္ေစ်းဆုိတဲ့ ေစ်းႏႈန္းနဲ႔ ျပည္သူေတြ ေလာက္ငွေအာင္ မထုတ္ေပးႏိုင္သေရြ႔ ဒီျပႆနာ ေျဖရွင္းႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။
အေပၚမွာ ေျပာသြားၾကတာက ေတာ္ေတာ္ကို စံုေနၿပီ။ သိုးေလးလည္း အဲဒီလိုပဲ ထင္ပါတယ္။ စာကိုေတာ့ ေတာ္ေတာ္ဖတ္လိုက္ရတယ္။ မေန႔က နက္က်လို႔၊ ဒီေန႔မွ ေသခ်ာဖတ္ရတယ္။ အခုေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ လမ္းေလွ်ာက္လုိ႔ လႈပ္ရွားေနၾကတယ္ေနာ္။
ကိုေ၀ - ခင္ဗ်ားဖို႔ Comment ေရးရင္း ရွည္သြားလို႔ ကၽြန္ေတာ့္ အို္ေအစစ္မွာ Post အျဖစ္တင္လိုက္ပါတယ္။ လာဖတ္ပါဦး။ ေဆြးေႏြးပါဆိုလို႔ ေဆြးေႏြးထားတယ္ဗ်ာ။
က်ေနာ့္အီးေမးကိုတၿခားလူကပို႔လို႔ရၿပီးခင္ဗ်ားမွမရရင္ေတာ့ခင္ဗ်ားကိစ္စပါဘဲ။ ခင္ဗ်ားအာေဘာ္နဲ႔ကိုေ၀ညီေလးနဲ႔ေတာ္ေတာ္တူလို႔ မွားတာ၀မ္းနဲပါတယ္၊
ေရနံေစ်းဟာေဒၚလာ၃၀ ကေန ၇၀ေက်ာ္တက္လာတာမွန္ပါတယ္၊ ေရနံကုန္ပဏီေတြအၿပင္ ဓါတ္ဆီ ဒီဇယ္ဆီစက္ဆီကုန္ပဏီေတြတအားခ်မ္သာလာတယ္၊ ဓါတ္ဆီ ဒီဇယ္ဆီထုတ္လုပ္မွဳစရိတ္ဟာ ေရနံက၂၀%ေလာက္ဘဲရွိတယ္။ ေရနံေစ်းတက္လို႔ဓါတ္ဆီ ဒီဇယ္ေစ်းတက္ရင္ဓါတ္ဆီ ဒီဇယ္ထုတ္တဲ့လူေတြခ်မ္းသာတာပါ၊ (နအဖလဲပါတယ္)
ကဘာ့ေစ်းနဲ႔ၾကည့္ရင္ - အေမရိကန္ဟာေ၇န ံ၆၀% ႏိုင္ငံၿခားကသြင္းရတယ္ ၁ ဂါလံကိုဩဂုတ္၁၄ ရက္ေငြလဲႏွုန္းနဲ႔ု၃၈၇၀က်ပ္ေလာက္နဲ႔ေရာင္းတယ္၊ ထားပါေတာ့ဒီေန႔ႏွဳန္းနဲ႔ ၆၀၀၀ ထား၊ အေမရိကန္အနဲဆုံးလစာကသိန္း၂၀ ေက်ာ္ရွိတယ္၊ ဒီဆီေစ်းကိုသုံးႏိုင္တာေပါ႔ ဗမာၿပည္မွာကတလဂါလံ၆၀ တလကို၁ သိန္း ဂေသာင္း ကုန္မယ္၊ ဘာနဲ႔သြားစားၾကမွာတုံး၊
ကိုေ၀ အလုပ္သမားတေယာက္ရဲ႔၀င္ေငြဟာ ဆံဘယ္ႏွၿပည္၊ ဘတ္စ္ကားခဘယ္ႏွေခါက္၊လုံၿခည္ဘယ္ႏွထည္ ၀ယ္ႏိုင္မယ္ဆိုတာကိုတြက္ၿပီးမွ ဓါတ္ဆီ ဒီဇယ္ေစ်းတက္တာေကာင္းပါတယ္လို႔ေၿပာပါဗ်ာ၊
က်ေနာ့္အီးေမးကိုတၿခားလူကပို႔လို႔ရၿပီးခင္ဗ်ားမွမရရင္ေတာ့ခင္ဗ်ားကိစ္စပါဘဲ။ ခင္ဗ်ားအာေဘာ္နဲ႔ကိုေ၀ညီေလးနဲ႔ေတာ္ေတာ္တူလို႔ မွားတာ၀မ္းနဲပါတယ္၊
ေရနံေစ်းဟာေဒၚလာ၃၀ ကေန ၇၀ေက်ာ္တက္လာတာမွန္ပါတယ္၊ ေရနံကုန္ပဏီေတြအၿပင္ ဓါတ္ဆီ ဒီဇယ္ဆီစက္ဆီကုန္ပဏီေတြတအားခ်မ္သာလာတယ္၊ ဓါတ္ဆီ ဒီဇယ္ဆီထုတ္လုပ္မွဳစရိတ္ဟာ ေရနံက၂၀%ေလာက္ဘဲရွိတယ္။ ေရနံေစ်းတက္လို႔ဓါတ္ဆီ ဒီဇယ္ေစ်းတက္ရင္ဓါတ္ဆီ ဒီဇယ္ထုတ္တဲ့လူေတြခ်မ္းသာတာပါ၊ (နအဖလဲပါတယ္)
ကဘာ့ေစ်းနဲ႔ၾကည့္ရင္ - အေမရိကန္ဟာေ၇န ံ၆၀% ႏိုင္ငံၿခားကသြင္းရတယ္ ၁ ဂါလံကိုဩဂုတ္၁၄ ရက္ေငြလဲႏွုန္းနဲ႔ု၃၈၇၀က်ပ္ေလာက္နဲ႔ေရာင္းတယ္၊ ထားပါေတာ့ဒီေန႔ႏွဳန္းနဲ႔ ၆၀၀၀ ထား၊ အေမရိကန္အနဲဆုံးလစာကသိန္း၂၀ ေက်ာ္ရွိတယ္၊ ဒီဆီေစ်းကိုသုံးႏိုင္တာေပါ႔ ဗမာၿပည္မွာကတလဂါလံ၆၀ တလကို၁ သိန္း ဂေသာင္း ကုန္မယ္၊ ဘာနဲ႔သြားစားၾကမွာတုံး၊
ကိုေ၀ အလုပ္သမားတေယာက္ရဲ႔၀င္ေငြဟာ ဆံဘယ္ႏွၿပည္၊ ဘတ္စ္ကားခဘယ္ႏွေခါက္၊လုံၿခည္ဘယ္ႏွထည္ ၀ယ္ႏိုင္မယ္ဆိုတာကိုတြက္ၿပီးမွ ဓါတ္ဆီ ဒီဇယ္ေစ်းတက္တာေကာင္းပါတယ္လို႔ေၿပာပါဗ်ာ၊